arrow_bottom arrow_left arrow_top arrow basket_empty basket_full circle_large Canteen logo Canteen logo Catering logo Meyers-FoodandBevarage-Logo-u-BG-RGB Løgismose meyers logo Catering logo Lunch logo Lunch logo menu quote_left quote_right search social_facebook social_instagram social_pinterest social_twitter social_youtube linkedin-with-circle clock share location print New window Checkmark Error heart heart filled checkmark
 

Vores køkken er bæredygtigt, sundt og fyldt med smag

Meyer Kantiner laver original, rustik og sund hverdagsmad med stor smag. Vi arbejder bæredygtigt og tager hensyn til miljø og klima. Derfor laver vi mad med udgangspunkt i sæsonen og alle regionens velsmagende råvarer og mangfoldige smagsindtryk. Men vi låner også gerne kreativt af andre køkkeners tilberedningsmetoder og krydderier, så råvarernes bedste smag bliver lokket frem.

Vi præsenterer maden enkelt og smukt uden overflødigt pynt, og vi portionsanretter ofte – både af æstetiske grunde og for at mindske spild.

Nogle af vores specialiteter er vitaminsprudlende shots, farverige salater, sunde spreads, unikke kødudskæringer, som vi tilbereder med saft og kraft samt vores saftige, sprøde langtidshævede brød.

Vores kantiner har som minimum 30% økologi. Samlet set er vores økologiprocent på 45.

Spis igennem - når sundhed møder velsmag

 

Sund nydelse

Meyer Kantiners mål er at servere mad, hvor nydelse og sundhed går op i en højere enhed. Vores madkoncept hedder Spis Igennem og er udviklet af Claus Meyer og ernæringsekspert Arne Astrup fra Institut for Human Ernæring.

Vi serverer tusindvis af måltider hver dag, og vi er en vigtig del af vores gæsters madunivers. I en verden, hvor mange har problemer med vægten og andre livsstilssygdomme, er det et stort ansvar at være madproducent. Og det er et ansvar, som vi tager meget alvorligt.

Spis Igennem er en madlavningsfilosofi, der adskiller sig fra det traditionelle nordeuropæiske køkken, hvor det ofte er fedtet, der skaber den gode smag. Istedet er retterne rige på både syrlige, sødmefulde, mildt bitre og ”hotte” elementer, og krydderier og friske krydderurter doseres generøst og gennemtænkt.

Råvarerne er gerne nordiske, men tilsmagningsprincipperne er lånt fra Asien og middelhavskøkkenet. Og så har vi skruet op for det grønne, fisk, fuldkorn, bær, vildt og proteiner fra andet end kød, som er nogle af nøglerne til mæthed, madglæde og hjertesundhed.

Det er mad i tidens toneklang – tilberedt, tilsmagt og serveret så lækkert og appetitvækkende, at vores spisende med glæde tager det sunde valg.

Mad med mening

Vi er en stærk spiller på fødevaremarkedet, og vi føler et stort ansvar for at være med til at hæve overliggeren.

Vi iværksætter løbende ad hoc samarbejder med avlere og producenter om at udvikle nye råvarer – både for at sikre os selv den råvarekvalitet, vi ønsker, og for at være med til at forbedre fødevaremarkedet i Danmark.

45% økologi
Alle vores kantiner har som minimum det økologiske spisemærke i bronze, men mange kunder vælger en mere ambitiøs økologisk profil, og det er vi glade for at opfylde. Den gennemsnitlige økologiprocent for vores kantiner er på 45.

Al vores mel, mælkeprodukter, smør, pasta, gryn og æg er økologiske – og det samme er en stor del af vores oste, kød, frugt og grønt.

Vi vælger de økologiske råvarer, fordi de er uden tilsætningsstoffer, og fordi, vi mener, at produktionen belaster miljø og klima mindre end konventionel fremstilling. Derudover har de økologiske varer ofte mere smag og er produceret af engagerede avlere.

Helt konkret

Vi skaber gode møder

 

Nærvær, overskud og respekt

Måltidsoplevelsen handler ikke bare om maden på tallerknen. Man skal også føle sig velkommen, set og blive nysgerrig på madens historier og de mennesker, der har lavet den.

For os er god service at skabe det gode møde mellem mennesker, og vores erklærede mål er, at alle vores gæster skal opleve Nærvær, Overskud og Respekt, når de besøger en af vores kantiner.

Alle vores medarbejdere kommer på kursus i service, og vores brugerundersøgelser viser, at 84% af vores gæster er tilfredse med den service, de oplever i kantinerne.

Serviceoverraskelser
'Tilfreds' er dog ikke helt nok for os. Vi vil gerne gøre lidt mere. Derfor har vi udviklet vores eget særlige servicekoncept, Signaturservice, som består af en række små overraskelser, som vores gæster med jævne mellemrum oplever i hverdagen.

Vil du vide mere?

Kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for din virksomhed:

Salgs- og markedschef
Adam Usman
Mobil: 4153 2093
Mail: ADUS@meyerscc.dk